99designs viert eerste verjaardag in Europa met nieuwe responsive website

Berlijn
9 sep 2013

Berlijn, 10 september 2013 – Een jaar geleden zette 99designs, de grootste online marktplaats voor grafisch ontwerp, haar voet op Europese bodem. Met de overname van het Duitse platform 12designer vestigde 99designs haar Europese hoofdkantoor in Berlijn en lanceerde de eerste lokale versie van het platform in Duitsland. Sindsdien zijn daar de lokale websites in Frankrijk, Italië, Spanje en Nederland aan toegevoegd, is het meertalige Europese team gegroeid naar 12 medewerkers en zijn er kantoren in Londen en Parijs geopend. Om haar eerste Europese verjaardag te vieren, lanceert 99designs een nieuwe responsive website en worden ook in België, Zwitserland en Oostenrijk een lokale versie van het platform gestart.

“Internationalisering heb je niet in één dag voor elkaar, we luisteren goed naar onze community van klanten en designers en bepalen heel strategisch in welke regio’s we lanceren. We zijn erg trots op de stappen die we het afgelopen jaar gezet hebben.”, aldus Eva Missling, Algemeen Manager Europa van 99designs en oprichtster van 12designer.

Een jaar na de lancering van de eerste lokale versie, presenteert het crowdsource platform vandaag een nieuw uiterlijk. Met haar herziene lay-out benadrukt de onderneming haar bestaansrecht: design. Door afbeeldingen uit ontwerpwedstrijden te laten zien, wordt bezoekers meteen duidelijk welke resultaten ze kunnen verwachten. Er zijn inmiddels al 233.000 ontwerpwedstrijden gelanceerd en iedere 4 seconden wordt er een nieuw ontwerp geüpload vanuit één van de 192 landen waar de design community vertegenwoordigd wordt.

De nieuwe responsive website verhoogt de gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk en er is rekening gehouden met de groeiende markt van mobiel internetgebruik. Klanten kunnen nu op al hun mobiele apparaten gemakkelijk voorzien worden in hun behoefte naar grafisch ontwerp.

99designs maakt goede start in Nederland
De eerste 100 dagen van 99designs in Nederland zijn succesvol verlopen: het aantal ontwerpwedstrijden heeft zich sinds de lancering al verdubbeld. Er zijn verschillende activiteiten in de startup scene ondernomen, zoals de lancering op The Next Web Conference in april en het sponsoren van Startup Weekend Amsterdam in juli. Inmiddels hebben al bijna 10.000 Nederlandse designers zich aangemeld bij de community. 99designs is voor hen een modern platform om online te werken en hun bereik te vergroten.

Meest complete marktplaats voor grafisch ontwerp
99designs is nu niet alleen de grootste, maar ook de meest complete online marktplaats voor grafisch ontwerp ter wereld. Op het platform worden maandelijks meer dan 7.000 ontwerpwedstrijden gestart, maar 99designs biedt meer. Het afgelopen jaar heeft het platform haar portfolio aardig weten uit te breiden:

• 1-op-1 Projecten: deze functie geeft klanten en designers de mogelijkheid om samen te werken aan een project en gebruik te maken van de voordelen van het 99designs platform.
  • Introductie van Pro Tools: een set van tools en diensten speciaal voor ‘pro’ gebruikers (reclame- en marketingbureaus, interne marketingafdelingen etc.) die hen extra privacy en mogelijkheden geven.
  • Nieuwe productcategorieën. In reactie op de toenemende vraag naar infographic, e-mail template en landingspagina ontwerpen, zijn deze categorieën nu ook beschikbaar.
  • De lancering van de nieuwe website Swiftly.com. Een Engelstalig platform waar men aanpassingen aan bestaande ontwerpen kan laten doen voor $15,-, onder het motto “Small design fixes, fast.”

Einde Persbericht

Over 99designs
99designs is ’s werelds grootste online marktplaats voor grafisch ontwerp die ondernemers in contact brengt met de community van meer dan 240.000 grafisch designers uit 192 verschillende landen. MKB’s, startups en ondernemers besteden hun grafisch werk gemakkelijk uit door een ontwerpwedstrijd te starten, samen te werken met een designer in een 1-op-1 Project of een kant-en-klaar logo te kopen in de Logo winkel.

99designs is opgericht door ondernemers Mark Harbottle en Matt Mickiewicz (SitePoint, Flippa) en is ondersteund door Accel Partners en investeerders Michael Dearing (eBay, Harrison Metal), Dave Goldberg (Survey Monkey), Stewart Butterfield (Flickr, Tiny Speck) en Anthony Casalena (Squarespace). Als je meer wilt lezen over 99designs en haar openstaande vacatures, bezoek 99designs.nl.

Mediacontact (wereldwijd):
Lauren Gard, 99designs